Köpvillkor

Följande köpvillkor gäller för försäljning av smycken, hemdekor, ljus och andra varor (nedan kallade produkterna) av D/N Svensk Design AB, om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad kunden) och D/N Svensk Design AB. Vid försäljning till konsument tillämpar D/N Svensk Design AB de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. D/N Svensk Design AB's nätbutik, www.dagochnatt.se, kallas nedan dagochnatt.se.

Beställning

Beställning av produkter sker via nätbutiken dagochnatt.se eller via Dagochnatts butik/showroom. D/N Svensk Design AB ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. D/N Svensk Design AB förbehåller sig för fel i information samt fel i specifikation, på samtliga produkter och tjänster i D/N Svensk Design AB's sortiment. All bildinformation ska ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Vid eventuella felaktigheter i angivande av lagerstatus, förbehålls D/N Svensk Design AB rätten att korrigera detta i efterhand. Detta innebär bland annat att om en produkt i D/N Svensk Design AB's sortiment har utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är D/N Svensk Design AB ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt eller tjänst  oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan.

Priser och betalning

Varje vara anges i pris inklusive moms. I kundvagnen kan kunden se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och eventuella avgifter i samband med valt betalningssätt.

Kampanjerbjudanden gäller så lång lagret räcker, om inget annat anges.

Fraktvillkor finns angivna i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende på valt betalningssätt.Hos Dagochnatt kan kunden alltid känna sig trygg i att handla i webbutikem med svenska kort utställda av Visa eller MasterCard. Vi samarbetar med Payson. Paysons tjänst är säker och uppfyller kraven för PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

Leveransvillkor 

Leveranstider anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. D/N Svensk Design AB levererar normalt bara inom Sverige men kan även bistå distribution inom Norge, Danmark och Finland.

Vid hämtning i vårt lager i Torslanda utgår ingen kostnad.

Leveransen delas normalt ej upp i flera sändningar. Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation och ha ordernummer tillgängligt vid utlämningen/leveransen av varorna.

Privat Policy

När kunden lägger sin beställning hos D/N Svensk Design AB uppger kunden sina personuppgifter. I samband med kundens registrering och beställning godkänner kunden att vi lagrar och använder uppgifterna i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot kunden. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som D/N Svensk Design AB har registrerat om kunden. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan kunden begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall D/N Svensk Design AB via e-post.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor omfattas ej av ångerrätten och ska returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och en hanteringsavgift, för närvarande 150 sek.

Returer

Returer sker på kundens egen bekostnad förrutom om produkterna är defekt eller om vi har packat och skickat fel produkt. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Observera att kunden ansvarar för att varan kommer fram. Vid byten betalar vi den nya frakten från D/N Svensk Design AB till kund.

När du utnyttjat din ångerrätt ska kunden, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till D/N Svensk Design AB

Återbetalningsskyldighet:
D/N Svensk Design AB ska, om kunden utnyttjat sin ångerrätt, betala tillbaka vad kunden har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då D/N Svensk Design AB tog emot varan. Kunden får själv betala returkostnaderna när denne sänder tillbaka varan. D/N Svensk Design AB betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. 

Ångerrätt

Kundens ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar allt enligt Distansavtalslagen. 
I kundens meddelande till D/N Svensk Design AB måste det klart framgå att kunden ångrat sig. Ångerfristen börjar löpa den dag kunden tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag D/N Svensk Design AB lämnat information.

Kunden har inte ångerrätt om:
varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.

När kunden utnyttjat sin ångerrätt:
Kunden är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när kunden fick den. Kunden får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Kunden ska returnera produkten i oförändrat skick i orginalförpackning med tillhörande emballage. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att kunden är vårdslös förloras ångerrätten. 

Garanti och reklamationsrätt

 D/N Svensk Design AB säljer samtliga produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel ska konstateras av D/N Svensk Design AB , varpå kunden får en fri reparation alternativt en ny produkt. Produktgarantin gäller inte då D/N Svensk Design AB inte kan hitta något fel på produkten eller då kunden har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Faktura eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet varsamt eftersom du behöver visa upp det om du behöver utnyttja garantirätten.

Transportskada

Om en transportskada har uppstått har kunden ansvar att inom skälig tid göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst. Vi ber kunden att kontakta kundtjänst så snabbt som möjligt efter att kunden har upptäckt skadan. Därför är det viktigt att kunden inspekterar sina produkter noggrant direkt när kunden tagit emot dem. Observera att kunden inte får använda den skadade produkten och att kunden måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och varan kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.

Om du upptäcker en transportskada skall du kontakta kundtjänst på e-post: info@dagochnatt.se eller telefon: 0704-990200. Vänligen ta bilder på transportskadan och bifoga dem i e-posten när du tar kontakt med vår kundtjänst.